Stress is het onvermogen je positief aan te passen aan veranderingen

de Bep-Methode voor iedereen die wil investeren in een kwalitatief leven!

Maak kennis met de BeP-Methode in 1 dag!

Vrijdag 30 maart of Vrijdag 13 april - 9:30 tot 16:30 uur

Je leert: 
De ingrediënten van jouw blauwdruk

Kijken naar wat er bij jou speelt achter de symptomen 
jouw eerste hulp bij emotionele ongemakken toolkit
De impact van stress in jouw leven


Emotionele en Mentale gezondheid

Je kent het vast wel: ’s nachts lig je wakker, gesprekken te herkauwen met hoop op een betere uitkomst of je laat eventuele toekomstige gebeurtenissen de revue passeren. Natuurlijk weet je wel dat je gesprekken en hun uitkomst  niet kunt veranderen, ook weet je heus wel dat de gebeurtenissen die jij kunt bedenken waarschijnlijk allemaal veel erger zijn dan hoe dit daadwerkelijk uit pakt.
Op momenten dat jij je in deze gedachten spiraal bevind is het moeilijk om er zelf uit te stappen. Je zegt tegen jezelf dat je ermee moet stoppen en nu écht moet gaan slapen. Dit lukt niet en je raakt ook nog eens teleurgesteld in jezelf. Je gedachten stroom belandt in een neerwaartse spiraal tot je uiteindelijk verkrampt in slaap valt. Als na 4 uur slaap de wekker gaat word je uitgeput en gespannen wakker.
Ervaar je dit eens per half jaar, dan is er nog niet zoveel aan de hand. Heb je dit eens per maand of erger nog eens per week of zelfs vaker. Dan moeten er nu wel alarmbellen gaan rinkelen.

In onze huidige cultuur wordt er steeds meer  van je verwacht, stress is niet voor niets verzuimoorzaak nummer 1.
De wereld verandert, daar kun je niets aan doen. Van nature houden mensen niet van verandering, logisch dat je je daar tegen gaat verzetten. En juist dat verzet levert stress op.

Stress ontstaat niet zomaar. Het gaat vaak gepaard met vaste patronen en overtuigingen.
Deze zijn ontstaan in je jeugd, door de jaren heen, door de mensen om je heen en de maatschappij waarin je leeft. Holistisch therapeut Mireille Spithorst heeft hiervoor een emotionele en mentale toolkit ontwikkelt genaamd de BeP-Methode.
“Als je je been breekt ga je naar de dokter en neem je rust, als je teleurgesteld raakt in jezelf ga je gewoon door. Dat is niet logisch, je psychische klacht neemt hierdoor alleen maar toe en zal op den duur veranderen in burn-out, depressie, eenzaamheid en nog meer teleurstelling.”

Het is noodzakelijk dat je een emotionele toolkit voor jezelf hebt voor als er iets gebeurd, net zoals dat het belangrijk is dat je een ehbo trommel in huis hebt voor als je lichaam een wondje krijgt.
Binnen de BeP-Methode leer je voor jezelf een toolkit samen te stellen. En dat niet alleen je gaat ook oude “shit” van jezelf en wat anderen jou hebben aangedaan opruimen.
“Als je niet meer in de rommel wil leven ga je ook eerst je huis opruimen en schoonmaken. Maar als het om emotionele ballast gaat vergeet men het opruimen vaak, maar wil je wel met een schone lei verder leven. Dat is niet logisch, je kunt geen nieuw huis bouwen boven op het oude.”

De BeP-Methode omvat een toolkit met onder andere meditatie en mindfulness, daarnaast is het een diepgaand therapeutisch jaartraject die je aangaat met jezelf onder proffesionele begeleiding in een veilige setting. Deze holistische jaartraining vindt  plaats in Rotterdam en zal twee maal per jaar van start gaan. 

Wat brengt Lichter Leven jou?

  • Leven in compassie met jezelf en andere
  • Bewust leven (mindfulness)
  • Communiceren zonder geweld voor jezelf en de ander
  • (H)Erkennen van je behoeften
  • De juiste strategie toepassen
  • Meer zelfwaarde, leven vanuit je kwaliteiten
  • Energie management
  • Doelbewust omgaan met emoties
  • Loslaten van vaste (onbewuste) patronen
  • Zelfleiderschap

Kortom: Een lichter leven

Mensen die aan yoga doen

  • Slapen beter
  • hebben minder last van (chronische) nek, schouder-en rugklachten
  • Hebben meer (levens) energie
  • Zijn meer ontspannen
  • Leven bewuster
  • Brengen minder tijd door bij de fysiotherapeut

Mindfulness & Meditatie Rotterdam

Waarom mediteren? 
Studies wijzen uit dat mediteren goed is voor de volgende 4 punten met alle positieve gevolgen van dien.


1. Je hersenen maken meer grijze stof aan. Deze grijze stof zorgt ervoor dat je informatie beter kunt verwerken, dat je minder zelfzuchtig wordt en dat je je minder eenzaam voelt. 
2. Je lichaam maakt meer antistoffen aan. Deze antistoffen zorgen voor een positiever immuunsysteem. 
3. Mediteren verlaagt de aanmaak van cortisol (stresshormoon).
4.Mediteren vermindert pijn en depressie.

Holistisch Jaartraining Rotterdam

Tijdens de jaartraining leer je jezelf echt goed kennen, ga je je eigen blauwdruk maken, houd je een grote emotionele schoonmaak, maak je je eigen toolkit om met emotionele ongemakken om te gaan en leer hoe jij jouw leven in eigen handen kunt nemen.

ERVARINGEN

WAT VINDEN ANDEREN VAN DE LESSEN MET MIREILLE?

"Door de yogalessen van Mireille heb ik op een mooie manier yoga kunnen ontdekken en uitvoeren. Iedere les bij haar is weer een feestje van in- en natuurlijk ook ontspanning.
Mireille is zich steeds aan het ontwikkelen en laat dit in haar lessen ook zien. Ook is er altijd ruimte voor een gezellig praatje en een grapje."

-Maaike Jintjes- 

"Sinds 2014 volg ik Ashtanga yoga en Hatha yoga lessen bij Mireille. In de lessen is Mireille een bezielend en tegelijkertijd nuchter voorbeeld waarbij ze oog heeft voor onze individuele grenzen.
De sfeer is prettig en sereen en ik ervaar de lessen als een moment voor mezelf."
 
-Willem Engelhart-